onsdag 8. mai 2019

Hva har jeg gjort?

Det er mange faser gjennom en depresjon. Alt fra rene mørke tanker til uspesifikk angst - og det jeg opplever for tiden er skyldfølelse. Dårlig samvittighet fra morgen til kveld. Tenker på hva jeg har gjort tidligere i livet, redd for å krenke noen, rett og slett dårlig samvittighet for alt.
Jeg tror ikke jeg har vært så slem gjennom livet, men det føles sånn. Så klart har jeg gjort mine feil, men hva får jeg gjort?
Jeg har ødelagt ene ankelen og er bundet til krykker en stund. Jeg trenger hjelp med praktiske ting innimellom, og jeg får dårlig samvittighet. Har jeg fortjent den hjelpen?
Dette er fryktelig slitsomt. Dårlig samvittighet for at jeg er til.

Det skal dog ikke knekke meg, jeg gjør det jeg kan og må for å komme videre - selv om det føles uløselig. Det er ikke tabu for meg å si at jeg får hjelp av psykolog. De er der for å hjelpe. Kjemien mellom meg og psykologen er der, og det er utrolig viktig. Det er aldri lett å brette ut livet sitt, men det vil til slutt gå i riktig retning. Det må jeg ha troen på.
Heldigvis er det snart sommer og sol. Da skal jeg suge til meg solstrålene og prøve å tenke rasjonelt. Prøve å ha det bra. Nemlig.

K.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar