onsdag 27. februar 2013

Hardkjør i media

Alle har vi fått med oss de to kjendisene som gikk hvert til sitt, nå nylig.               Media kjører dem beinhardt, og de har etter min mening gått for langt.

 

- Tone viste seg første gang etter at bruddet ble kjent 

- Slik var Tone og Aksels forhold på sosiale medier 

- Tone om hardkjøret: - Jeg skal klare det 

 osv. osv. osv. 

 

Jada, de har selv valgt å stå i rampelyset, men  betyr det at media har fritt spillerom til å harselere med deres privatliv? Det virker da vitterlig slik, til tider.
I dag toppet det seg da en fjompenisse av en blogger postet oppdiktede historier om flere kjendisers privatliv. Ja, jeg skriver "oppdiktet", for det er ingen som helst grunn til å tro at det han publiserte, er sant.


Han forsvarte seg med at kjente ansikter må tåle heftige avsløringer, samt at han ramset opp noen moralske pekepinner. Ironisk. Noen ser ikke seg selv.  
Bloggeren Christian Burmeister tenkte ikke konsekvenser, han ville bare bygge på sin egen populæritet ved å fremstille seg selv som en viktig person, med 'inside information'. Eller feberfantasier, alt etter som.
At ekteskap, familier og andre forhold kanskje ble satt på prøve, det var tydeligvis totalt uviktig for han.
Egoistisk, slemt og korttenkt. 

Jeg vet ikke med dere, men jeg har hatt skikkelig kjærlighetssorg. Det gjør så inderlig vondt, det. I hodet mitt, så raknet hele verden - og jeg gråt i flere dager. 
Er det noen grunn til å tro at Tone og Aksel ikke har det like vanskelig? På toppen av det, må de takle løgner, onskapsfulle mennesker - og at media hele tiden ripper opp i sorgen deres.
Jeg kan forstå at aviser og ukeblader vil annonsere bruddet, men de blir jo aldri ferdige! Ingen har dødd, landet går ikke under - laaaaa de være i fred. Unge menneskene skal holde ut noen år til!


Peace out!



 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar